AA,AAA Nabíječka
Dobíječka alkalických článků
The Alcaline Cell Charger
Zapojení vzniklo na základě zkušeností s alkalickými akumulátory RAM a s dobíjením primárních alkalických článků.

Obr. 1. Zapojení nabíječky
Fig. 1. Charger circuit
![]() |
Description
This charger works as two channel current limited voltage source 1.6 V. Low charge current allows charging deep discharged cells (0.7 - 0.8 V) and non-rechargeable cells. Charge current can be changed by R9 and R10. With 470 Ohm is approx 7 mA. LED1 and LED indicates when cell voltage reached 1.6 V and cell is fully charged. If power supply is disconnected, reverse discharging current is negligibly (less than 1 microA). For this feature is operational amplifier type LM324 recommended or similar type with p-n-p transistor on input. Non-rechargeable cells can be charged, but their capacity will be significantly less than rechargeable cells
![]() |
Popis zapojení
Alkalické akumulátory jsou vhodné do přístrojů s malou spotřebou (hodiny, teploměry). Běžně prodávané nabíječky alkalických akumulátorů však nelze použít, pokud je akumulátor vybit pod 1 V – nabíjecí proud je příliš velký a akumulátor se zničí. U nabíječky pro dva články na obr. 1 je s uvedenými součástkami nabíjecí proud jen asi 7 mA. Nabíjení pak trvá sice dlouho, lze však zachránit i články vybité na 0,7 V a také dobíjet primární alkalické články. Nabíječka je navržena pro režim, kdy máme jeden nebo dva akumulátory navíc, které postupně v přístrojích vyměňujeme. Zapojení je vlastně dvojitý zdroj stabilizovaného napětí 1,6 V s proudem omezeným rezistorem R9 (R10). Stabilizátor IC1 vytváří referenční napětí 2,5 V, ze kterého je pak děličem odvozeno nabíjecí napětí 1,6 V. Článek B1 se dobíjí proudem procházejícím přes R9 a tranzistor T1, který je otevřený proudem tekoucím přes R7. Dosáhne-li napětí článku 1,6 V, začne se zmenšovat napětí na výstupu operačního zesilovače IC2D, tranzistor T1 se začne zavírat a nabíjecí proud se omezí. Současně se překlopí IC2C zapojený jako komparátor a rozsvítí se LED1 indikující nabitý článek. Obvod pro druhý článek je zcela shodný. Pokud budete nabíjet pouze akumulátory, lze zmenšit odpor rezistorů R9 a R10 až na 47 Ohm, nabíjecí proud se pak asi 10x zvětší. Současně je také třeba zmenšit odpor rezistorů R7 a R8 až na 4,7 kOhm.
Nabíječka byla navržena tak, aby byla napájena ze zdroje „občasného“ napětí 5 V, jakým je např. USB port. Zmizí-li napájecí napětí, nabíjení se přeruší a z nabíjeného článku se odebírá zanedbatelný proud («1 µA), tekoucí závěrně pólovanými přechody tranzistoru T1 (b-e) a vstupního p-n-p tranzistoru operačního zesilovače. Z těchto důvodů doporučuji dodržet typ OZ, s jiným typem bude sice nabíječka fungovat, avšak při vypnutém napájení se může článek vybíjet.
Na obr. 2 a 3 je deska s plošnými spoji. Podle potřeby použijte pouzdra na články velikosti AA, AAA nebo pro obě velikosti. V nabíječce jsem použil většinou součástky ze šuplíkových zásob a součástky vypájené z různých vraků. Tranzistory 2SC945 (na pouzdru je označení C945) najdete např. ve zdrojích pro PC. Lze je nahradit jakýmkoliv jiným typem s proudovým zesílením alespoň 150, nejlépe s vývody v pořadí e-c-b, které pak můžete zapájet podle obr. 3. LED vyberte raději mezi typy s velkou svítivostí. Odpory rezistorů R11 až R13 pak upravte tak, aby LED svítily přibližně stejně.
Nabíječka se celkem osvědčila i pro nabíjení nenabíjecích alkalických baterií. Na rozdíl od akumulátorů RAM je však kapacita nabitého článku výrazně menší.
Obr. 2. Deska s plošnými spoji modulu (79 x 61 mm). Použijete-li pravé tlačítko myši a zvolíte-li "Uložit obrázek jako", získáte předlohu spojů v rozlišení 600 dpi
Fig. 2. PCB layout (79 x 61 mm). Click right mouse button and choose "Save image as" to get 600 dpi resolution image
Motiv desky v souboru PDF / PCB layout in PDF file here
Obr. 3. Rozmístění součástek
Fig. 3. Locations of components on board
Seznam součástek
Parts list
R1 | 2,2 kohm |
R2 | 10 kohm |
R3 | 2,7 kohm |
R4 | 15 kohm |
R5, R6 | 5,6 kohm |
R7, R8 | 22 kohm (viz text) / depend on R9, R10 (approx. 50 times greater than R9, R10) |
R9, R10 | 470 ohm (viz text) / change charge current |
R11, R12 | 1 kohm (viz text) / change LEDs current |
R13 | 1 kohm, SMD1206 |
C1 | 100 nF, keramický |
D1, D2 | 1N4148 apod. |
T1, T2 | 2SC945 apod. |
IC1 | TL431C |
IC2 | LM324 |
LED1 až LED3 | libovolné LED 3 mm s malým příkonem / any low power 3 mm LEDs |
pouzdra na články / cell cases AA, AAA | |
deska s plošnými spoji bcs67 / PCB board see fig. 2 |

Komentáře
Přehled komentářů
冠天下現金版
https://xn--ghq10gmvi961at1b479e.com/
MatthewGaf - скачать порно сосущи
https://maps.google.sm/url?q=https://www-cpsrealestate-com.cdn.ampproject.org/c/s/www.cpsrealestate.com/__media__/js/netsoltrademark.php%3Fd%3Dseksfotka.top
MatthewGaf - домашнее порно сексв
https://drkitchen.co.kr/member/login.html?noMemberOrder&returnUrl=https%3A%2F%2Fseksfotka.top
MatthewGaf - короткое порно онлай
https://www.yardedge.net/entrepreneurs/whats-up-at-the-wanderer-yardedge-talks-to-colette-garrick?unapproved=5827482&moderation-hash=4a929237f9f7b07ccfc4f6e8e78f2fc4
MatthewGaf - красивое сладкое пор
https://sexorigin.com/tx3/out.php?s=64&u=http%3A%2F%2Fseksfotka-top.cdn.ampproject.org%2Fc%2Fs%2Fseksfotka.top%2F
MatthewGaf - порно мамы волосатый
https://unetcommunication.in/cloud-computing-vs-big-data-what-is-the-relationship/
MatthewGaf - порно гиф большой чле
https://iyikiralik.com/gunluk-ev-kiralama-hakkina-dikkat-edilmesi-gerekenler/
MatthewGaf - порно большие жопы ра
https://www.gruposflamencos.es/2016/11/07/hola-mundo/
MatthewGaf - домашнее порно видео
https://jolipjrixa.people-wet.com/leaving-banner6/?user_id=502326172&offer_id=&aid=808cc76d02f0466945af71e0c0b75be1&r_link=aHR0cDovL3Rvb2xiYXJxdWVyaWVzLmdvb2dsZS5jb20uam0vdXJsP3NhPXQmdXJsPWh0dHBzJTNBJTJGJTJGd2VidHJ1c3RwYXJ0bmVyLmNvbSUyRl9fbWVkaWFfXyUyRmpzJTJGbmV0c29sdHJhZGVtYXJrLnBocCUzRmQlM0RzZWtzZm90a2EudG9w&rtb_ci
MatthewGaf - скачать порно фильмы
https://carlson.utoledo.edu/webbridge%7ES1/showresource?resurl=http%3A%2F%2Fwww.baboo.ru%2Fgo%2Fgo_380cf6a17238022e4d70de275a411c15&linkid=836650&noframe=1
RonaldPriex - как найти инвестиции для стартапа
В эру быстрого доступа к информации и интернета стали незаменимым источником знаний и данных. Однако, в этой беспрецедентной эпохе цифровой свободы, важно осознавать, что не всякая информация, представленная в сети, является достоверной и точной. Следовательно, умение критически оценивать и выбирать подходящие веб-ресурсы становится неотъемлемой частью личной грамотности. В данной статье мы рассмотрим, почему умение выбирать сайты важно, какие критерии следует учитывать и как развивать этот навык. На странице https://telegra.ph/Virtuoznoe-iskusstvo-vybora-Zachem-vam-nuzhno-umet-razlichat-nadezhnye-sajty-v-ehpohu-informacionnogo-shuma-08-31 подробно об этом также рассказано.
Информационный шум и потребность в оценке источников
С ростом числа сайтов и онлайн-платформ каждый день, мы сталкиваемся с информационным шумом — избытком неконтролируемой и нередко противоречивой информации. В такой ситуации способность различать надежные источники от множества поддельных или неточных становится ключевой. Наивное принятие всего написанного может привести к неправильным выводам, а иногда даже к опасным ошибкам.
Критерии выбора достоверных источников
Выбор надежных источников требует применения определенных критериев. Прежде всего, следует обращать внимание на авторитетность. Сайты, принадлежащие уважаемым организациям, экспертам в определенной области, научным журналам, обычно более достоверны. Кроме того, важно оценивать актуальность информации и наличие ссылок на источники. Проверяемость и доказуемость фактов также играют важную роль.
Борьба с информационным популизмом и предвзятостью
Сеть также часто становится площадкой для распространения информационного популизма и предвзятой информации. Некоторые ресурсы могут сознательно искажать факты, чтобы поддержать определенные взгляды или цели. Критическое мышление и анализ мотиваций авторов помогут избежать влияния манипулятивной информации.
Обучение навыкам оценки информации
Умение выбирать сайты является навыком, который можно развивать. Обучение навыкам критической оценки информации и проверки фактов должно стать неотъемлемой частью образовательной программы. Важно научить людей распознавать типичные признаки недостоверных источников, такие как недостаток ссылок, явные ошибки или слишком сенсационные заголовки.
Значение ответственности в информационной эпохе
С увеличением количества пользователей интернета возрастает ответственность каждого из нас за распространение правдивой и точной информации. Выбирая надежные источники при проведении исследований, поддерживая факты и делая осознанные выводы, мы можем способствовать созданию более надежного информационного ландшафта.
В эпоху, когда информация доступна на щелчок пальца, умение выбирать подходящие сайты становится критически важным навыком. Это помогает нам оставаться информированными, избегать манипуляций и принимать обоснованные решения на основе фактов. Все мы, будучи активными участниками цифровой среды, должны стремиться развивать этот навык, чтобы сделать интернет более надежным и ценным ресурсом.
MatthewGaf - порно большие кончаю
https://m.house.kg/index.php/log/business/action-stroy-lider?dest=https://seksfotka.top/
MatthewGaf - порно молодая пизда е
https://wikidot.win/wiki/User:VernAndersen4
JamesCak - страница
посетить сайт https://kp-inform.ru/catalog/hdd_and_ssd/tverdotelnyy_nakopitel_emc_800gb_12g_sas_3_5_005052249
Louismob - порнуха онлайн без ре
https://lnv-web.dataproject.com/Modules/Match/Match_Datavolley_GetPDF.aspx?url=http%3a%2f%2fwww.dramasian.com%2Fproxy.php%3Flink%3Dhttps%3A%2F%2Fpensioner-ua.ucoz.ru%2Fgo%3Fhttps%3A%2F%2Ffotosos.cc%2F&fn=193/LAM070-1920.pdf
MatthewGaf - порно онлайн лесбиян
https://www.ozportal.tv/home.php?mod=space&uid=2034992&do=profile&from=space
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100
AlexisLip - 冠天下現金版